Grönsakslåda i Stockholm

Vi levererar med fruktbud

Vi ger dig bästa service, pris och kvalitet för det är du värd!

Våra grönsakslådor levereras både till privatpersoner samt till företag.

Våra grönsakslådor innehåller ett urval av olika grönsaker. Vi utgår från Grönsakslåda Bas som innehåller isbergssallad, gurka, tomat, paprika, lök, morot och avokado. Sedan bygger vi på våra grönsakslådor efter det med Grönsakslådan Original och Grönsakslådan Special

Det går även att välja till tillägg till era grönsakslådor. Fyll i blanketten här till höger med vilken Grönsakslåda ni vill ha samt eventuella tillägg till er låda.

Vår målsättning är att Er grönsakslåda ska upplevas som fräsch och spännande vid varje leverans. Grönsakerna är alltid av första klass och i den mån det finns, nyskördad.

Våra fruktbud levererar direkt till er.

Grönsaker till jobbet och hemmet – Snabbt och enkelt.

SORTIMENT:

Grönsakslåda Bas - 155 kr
En fylld grönsakslåda för mindre hushåll som vill ha basutbudet från grönsaksfamiljen. 
Innehåller: Isbergssallad, gurka, tomat, paprika, lök, morot och avokado.

Grönsakslåda Original – 195 kr

En grönsakslåda till hushållet som vill ha ett blandat utbud av grönsaker. 
Innehåller: Allt som ingår i Grönsakslåda Bas samt Broccoli, Spenat och Selleri

Grönsakslåda Special – 229 kr

Vår grönsakslåda med det större utbudet av grönsaker.
Innehåller: Allt som ingår i Grönsakslåda Original samt Aubergine, Majs, Kål, Zucchini, Sparris och Citron. 

Grönsakslåda Säsong - 269 kr

Vår grönskslåda med ett urval av säsongens bästa grönsaker.
Vår grönsaksexpert väljer ut de bästa råvarorna för säsingen till bästa pris

Information om grönsaker

SPENAT

Skydda din hjärna
Spenat flera komponenter såsom kalium, folat och olika antioxidanter ger fördelarna med neurologiska spenat människor som regelbundet åt. Enligt Neurology, minskar folat förekomsten av Alzheimers sjukdom, så att spenat är ett mycket bra alternativ för personer som löper hög risk för neurala eller kognitiv svikt.

SELLERI

Här presenterar vi de tio viktigaste egenskaperna hos selleri, som hjälper dig att hålla din figur och din vård; också en läcker recept att dela med din familj.
Innehåller vitamin A, B1, B2, C och PP och kalium, natrium, kalcium, magnesium, järn, fosfor, svavel och klor. Denna grönsak har diuretic och laxerande egenskaper, och främjar rating ben och sårläkning.


 

SVAMP

Noteras för sin höga proteinhalt och god kvalitet vatten innehåller ca 95% vatten lågt innehåll av fett, kolhydrater och kalorier. De tar också en stor mängd av mineraler såsom järn, zink, jod, magnesium, selen, natrium, kalcium och mineraler (vitamin B-komplex och vitamin E).

KÅL

Denna anläggning är uppskattad för sin höga mineralhalt, vitaminer och alkalisalter. Denna växt kan användas som sallad. Det kan också vara kokt, kokt eller kokta. Det bör ätas rå för bästa resultat, om du tillagar den förlorar sina värdefulla näringsämnen. Den rå kål är också lättare att smälta än kokta.

 

SPARRIS

Egenskaper och fördelar med sparris Sparris, sparris officialis, tillhör familjen Liliaceae. De är de senaste utbrotten av en stam av många avkommor, vars inledande utvecklingen behöver ungefär tre år. Det sparris och sparris vant att förbereda läckra rätter.
 

Beställningsformulär för privat och företag

BROCCOLI

Broccoli är rik på näringsämnen. I själva verket kommer bara en del av 100 g broccoli ge mer än 150% av det rekommenderade dagliga intaget vitamin C. Dessutom är det också rikt på vitamin K, B-vitaminer, vitamin A, järn, magnesium, zink, krom, koppar, kalium, fosfor, protein, fibrer och fytonäringsämnen.


 

PUMPA

Pumpa säsongen är i oktober, november och december; snart människor förbereder pumpa recept och läckra rätter tillagade med denna grönsak.

MOROT

Morötter är en guldgruva på näringsämnen och är en grönsak som bör ätas dagligen, och kan hjälpa en hel del i hälsa. Morötter innehåller en häpnadsväckande 490 fytokemikalier, som alla hjälper kroppen att fungera bättre.

LÖK

Löken är en grönsak full av mineraler och spårämnen som kalcium, magnesium, klor, kobolt, järn, kalium och andra. Dessutom innehåller betydande mängder av vitamin A, B, C och E, även lök består av 91% vatten, 7% kolhydrater och 1% protein och har ett antal fördelar och egenskaper som gör det en mycket hälsosam mat för hälsan.


 

BLOMKÅL

Blomkål är växten som många undvika, antingen för att det avger en stark lukt när kokta, det kan orsaka svullnad eller för att de helt enkelt inte gillar smaken. Men i den utsträckning som dess olika hälsofördelar blir mer känd, är denna cruciferous grönsak börjar dyka upp i innovativa recept med blomkål rätter i restauranger eller hem.

KRONÄRTSKOCKA

Odlade i varma klimat hör till Cynara scolymus, men odlas i olika delar av världen är vanligare i Medelhavet som fjädrar de flesta månader av året. Det är en verklig vetenskapligt känd under namnet kronärtskocka växt som tillhör familjen av föreningar, och vars namn är vulgärt kronärtskocka. Den kännetecknas av en perenn som kan nå två meter i höjd.